Rólunk

A Zsigrai Bankbiztonsági és Vagyonvédelmi Kft. egyéni vállalkozásként kezdte meg működését 1994–ben. Akkori tevékenységi köre a bankbiztonsággal kapcsolatos feladatok ellátására korlátozódott. A magas szakmai színvonalnak és ügyfélközpontú ügyvitelnek köszönhetően azonban az ügyfelek száma és ezzel együtt a vállalkozás által ellátott szolgáltatási területek köre is gyorsan nőtt. A cég kinőtte az egyéni vállalkozói formát és 2003–ban Kft-vé alakult át.

A Zsigrai Bankbiztonsági és Vagyonvédelmi Kft. (Zsigrai Kft) megalakulását követően főleg bankbiztonsági, pénzmosási és adatvédelmi tanácsadói tevékenységgel foglalkozott. Ezek a területek olyan szakmai ismerteket, jártasságot igényeltek, amelyek ellátására a hagyományokra építő pénzügyi szektor nem rendelkezett megfelelően képzett személyekkel.

A Kft. az ügyfelek igényeinek megfelelően megszerezte a szükséges szaktudást, hatósági engedélyeket és egyéb jogosítványokat, hogy tanácsadói szerepkört ellátva segítse a takarékszövetkezeti formában működő pénzintézetek működését.

2007-ben megrendelőink igényeinek eleget téve új területeket kapcsoltunk a Kft. szolgáltatási körébe (tűzvédelem, munkavédelem, információ és adatbiztonsági feladatok ellátása), bővítettük alkalmazotti létszámunkat, majd a szükséges engedélyek és jogosítványok megszerzését követően teljes körűen elindítottuk a tűz- és adatvédelem területén is tanácsadói szolgáltatásunkat.

A pénzügyi szektorban az ezredfordulót követően lezajlott változások és hazánk Európai Unióhoz történő csatlakozása következtében a Takarékszövetkezeteknek szembe kell nézniük azokkal az új kihívásokkal melyeket a pénzintézeti tevékenységet érintő, folyamatosan bővülő jogszabályi háttér jelent.

A Zsigrai Kft. munkatársai folyamatosan képzik magukat, hogy a szabályozási háttér folyamatos változása mellett is a legmagasabb szakmai színvonalon lássák el feladataikat. Emellett a jogi ismereteket igénylő feladatok számának növekedése miatt 2009 márciusától a Kft. saját jogtanácsost alkalmaz, hogy ezzel is segítse megrendelőit a zavartalan üzletmenet biztosításában.

Cégünk jelenleg kilenc megye területén 22 Takarékszövetkezetnél végez bankbiztonsági, és/vagy adatvédelmi valamint tűz- és munkavédelmi szolgáltatói tevékenységet, megrendelőink legnagyobb megelégedettségére. Új szolgáltatási területekként jelentek meg 2011-ben – partnereink igényeinek megfelelően – a fogyasztóvédelem és az üzletviteli tanácsadás, 2016-tól a compliance terület.

Munkatársaink maximális figyelmet fordítanak arra, hogy a tevékenységi körünkbe tartozó feladatokat összehangoltan, magas szakmai színvonalon lássák el, úgy, hogy az minél kevésbé zavarja a pénzintézet mindennapi működését.

 

Tanácsadói tevékenységünk fő irányvonalai a következők:

  • Részt veszünk a Takarékszövetkezet biztonsági koncepciójának meghatározásában, napra készen tartásában, a rövid- és hosszútávú biztonsági célok kidolgozásában.
  • Szakértői segítséget nyújtunk a biztonsági szabályzatok, valamint a biztonságtechnikai (műszaki-technikai) normatívák elkészítéséhez.
  • Segédleteket biztosítunk a szabályok gyakorlati alkalmazásának megkönnyítése érdekében (pl. igény esetén részt veszünk a Szabályzatban nem érintett biztonsági feladatok végrehajtására vonatkozó egyedi utasítás kidolgozásában)
  • Felmérések készítésével és adatszolgáltatással segítséget nyújtunk a biztonsági költségek (éves) tervezéséhez. Felméréseinket a helyszíni bejárásokon tapasztaltak adatlapon történő rögzítésével és annak a jogszabályi követelményeknek való megfeleltetésével végezzük. Az elkészült jegyzőkönyvek a tényszerű megállapításokon túl javaslatokat fogalmaznak meg a vezetés számára.
  • A jogszabályokban előírt rendszerességgel elvégezzük a Takarékszövetkezet alkalmazottainak bankbiztonsági, tűz- és munkavédelmi valamint pénzmosás-megelőzési képzését, továbbképzésének koordinálását és lebonyolítását. Megbízói kérésre soron kívüli oktatást szervezünk.
  • A pénzintézeti tevékenységgel összefüggő biztonsági előírások (szempontok) betartása és a Takarékszövetkezet érdekeinek érvényesítése érdekében kapcsolatot tartunk a felügyeleti szervekkel, a rendőrhatósággal és más közigazgatási szervekkel.
  • Elvégezzük a munkahelyi kockázatelemzéseket, felülvizsgálatokat, és az azok során tett megállapításaink alapján javaslatokat fogalmazunk meg a Takarékszövetkezetek számára, összhangban a folyamatosan változó jogszabályi háttérrel.
  • Új kirendeltség létesítésekor, vagy engedélyköteles felújítások alkalmával műszaki szakértői szolgáltatást nyújtunk: terveket, ajánlatokat, műszaki megfelelőségeket vizsgálunk, valamint elvégezzük az objektum bejárását, mely során bankbiztonsági, tűz- és munkavédelmi megfelelőséget vizsgálunk.

Igény esetén koordináljuk és segítjük az alábbi területek üzemét:

  • személyi védelem, mechanikai-fizikai védelem;
  • távfelügyeleti diszpécserközpontokkal való kapcsolattartás;
  • pénz- és értéktárolás, pénzkezelés és – szállítás;
  • rendkívüli események megelőzése és elhárítása;
  • informatikai eszközök és rendszerek működése;
  • tűz és munkavédelmi kiegészítő tevékenységek;
  • szabályzatok, szabályozási rendszerek kidolgozása az alábbi területeken:
    • Bankbiztonság
    • Tűzvédelem
    • Munkavédelem
    • Pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzése
    • Katasztrófaterv
    • Adatbiztonság, informatikai biztonság
    • Elektronikus információvédelem
    • Humánpolitika
    • Fogyasztóvédelem, panaszkezelés
    • Pénzforgalom

Az éves felülvizsgálatokat  lehetőség szerint összevontan végezzük el, valamint az oktatási tematikát is úgy állítjuk össze, hogy az a tevékenységünket érintő valamennyi témakört összefoglalóan tartalmazza, így az évente tartott egyszeri oktatás teljeskörűen lefedi az általunk ellátott feladatokat.

A bankbiztonsági, tűz- és munkavédelmi valamint pénzmosási szabályzók kialakításánál a duplikációkat, átfedéseket, kereszt-hivatkozásokat minimális értékre szorítjuk, egy könnyebben karbantartható, átláthatóbb szabályzási rendszer működtetése érdekében.

A helyszíni bejárások mellett szakmai konzultációk szervezésével segítjük partnereinket a hatályos jogszabályi előírások értelmezésében. A konzultációk keretében az általunk ellátott szolgáltatási területek mellett egy-egy a takarékszövetkezeti szektort érintő aktuális kérdés is megtárgyalásra kerül.

Szolgáltatásainkat a lehető legteljesebb mértékben Megrendelőink egyéni igényeinek megfelelően alakítjuk ki.